historia
Alfa Romeo – włoski producent samochodów wyścigowych, sportowych, luksusowych pojazdów osobowych oraz aut dostawczych. Od 1986 roku marka należy do koncernu FIAT.
W 1906 roku pionier motoryzacji Alexandre Darracq założył w miejscowości Portello, w pobliżu Mediolanu firmę sprzedającą samochody, która w 1909 roku w własnej fabryce rozpoczęła montaż samochodów marki Darracq.
Alexandre Darracq popadł w kłopoty finansowe i w 1910 roku okoliczni przedsiębiorcy z Lombardii wykupili jego zakład, po czym nazwali go Alfa, która to nazwa była skrótem od Anonima Lombarda Fabbrica Automobili
(pl. Lombardzka Fabryka Samochodów Spółka Akcyjna).
W czasie I wojny światowej władze zmusiły zakład do podjęcia produkcji wojskowej. W 1918 roku kierownictwo zakładów objął inżynier Nicola Romeo. Od jego nazwiska powstała druga część nazwy Alfa Romeo.
W 1933 roku Alfa Romeo została kupiona przez państwową organizację IRI (Instituto Riconstruzione Industriale), zachowując jednak pełną autonomię.
Przez kilkadziesiąt lat firma Alfa Romeo wyróżniała się stosując w produkowanych przez siebie samochodach silniki w układzie boxer. Po jej przejęciu od IRI przez koncern FIAT w listopadzie 1986 roku, ze względów oszczędnościowych zaniechano produkcji silników tego typu.
Wśród pojazdów użytkowych marki Alfa Romeo były ciężarówki, trolejbusy i samochody dostawcze. W latach 40. i 50. produkowano m.in. trolejbusy Alfa Romeo 110 AF oraz Alfa Romeo 140 AF. Firma produkowała również samochody terenowe Alfa Romeo Matta.
Wiosną 2014 roku Fiat oficjalnie ogłosił plan rewitalizacji Alfy Romeo, dzięki któremu roczna sprzedaż ma wzrosnąć z 70 tys. aut w roku 2013 do 400 tys. w roku 2018.
By osiągnąć ten cel Włosi zamierzają wprowadzić nowe modele. Pierwszy z nich, czyli Giulia, ma pojawić się w drugiej połowie 2015 roku. W kolejnych latach zadebiutować ma siedem nowych modeli, wszystkie z napędem na tylną oś.
modele
Pojazd po raz pierwszy został zaprezentowany jako auto koncepcyjne podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2011 roku pod nazwą 4C Concept. Wersja produkcyjna pojazdu została zaprezentowana dwa lata później podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie.
Nadwozie pojazdu zostało wykonane przy udziale materiałów lekkich (aluminium oraz włókna węglowe). Auto zostało wyposażone w jedną jednostkę napędową, specjalnie odchudzoną oraz wyposażoną w aluminiowy blok o pojemności 1.7 litra wyposażoną w turbosprężarkę znaną z modelu Giulietta QV.
Samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany przez włoski koncern FIAT pod marką Alfa Romeo od 2010 roku jako następczyni modelu 147, zbudowana nowej płycie podłogowej zwanej "Compact". Przednia część auta nawiązuje do 8C Competizione.
Samochód standardowo wyposażony jest w elektroniczną blokadę dyferencjału Q2 oraz system gaszenia silnika start/stop. Na wyposażeniu znajduje się również system DNA, który umożliwia jazdę w jednym z trzech trybów – Dynamic, Normal i All Weather. Każdy z tych trybów różni się od siebie zestrojeniem pracy pedału gazu, siły wspomagania układu kierowniczego, trybem pracy programu ESP.
Samochód osobowy klasy aut miejskich produkowany przez koncern FIAT pod marką Alfa Romeo od 2008 roku. Auto zostało zaprezentowane podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie w 2008 roku. Alfa Romeo MiTo jest konkurentem takich aut jak Audi A1 oraz Mini One/Cooper.
Nazwa MiTo nawiązuje do dwóch włoskich miast: Mediolanu (wł. Milano), gdzie auto zostało zaprojektowane oraz Turynu (wł. Torino), gdzie jest produkowane. Ponadto w języku włoskim słowo "mito" oznacza "mit" lub "legendę".
multimedia
partnerzy
biuro@centrumpromocjimotoryzacji.pl
Sklep z pocztówkami - www.grandformat.pl
Copyright by CPM. All Rights Reserved.
KONTAKT