historia
W 1935 roku Ferdynand Porsche, wówczas już konstruktor samochodów światowej sławy, stworzył Volkswagena Kaefer, znanego u nas jako Chrabąszcz lub Garbus. Jak wiemy samochód ten zdobył sobie ogromną sławę i powodzenie na całym świecie.
W 1947 roku przedsiębiorstwo przejął syn Ferdinanda – Ferry Porsche. Pierwszy model Porsche 356 z roku 1948 zawierał wiele części z Volkswagena Garbusa. Porsche 356 produkowano do 1965 roku. Znalazł on w tym czasie ponad 75 000 nabywców na całym świecie.. Model 356 w toku produkcji był modernizowany, wiele części Volkswagena zastąpiono własnymi konstrukcjami. Ostatnie wersje modelu 356 miały silnik własnej konstrukcji firmy Porsche.
W 1963 roku zaprezentowano model Porsche 911. Był to wóz sportowy z sześciocylindrowym silnikiem własnej konstrukcji umieszczonym z tyłu. To auto stało się światowym przebojem firmy Porsche, osiągając sukcesy nie tylko na torze wyścigowym, lecz przede wszystkim w sprzedaży. Taki był początek legendy modelu 911, którego sylwetka i podstawowe elementy stylizacji okazały się niezmienne przez dziesiątki lat, aż do dzisiaj.
W połowie lat 70 XX wieku powstała koncepcja stworzenia podziału na małe modele czterocylindrowe, średnie sześciocylindrowe i duże z silnikiem o ośmiu cylindrach. Mały model 924 pojawił się w 1976 roku a rok później duży 928. Polityka ta była kontynuowana aż do roku 1995, kiedy to po trzech latach zakończono produkcję Porsche 968 m.in. ze względu na niewielki popyt.
Samochód poza stylistyką przypominającą Porsche 944 krytykowano za małą liczbę cylindrów. Sytuacja zmieniła się, kiedy na początku XXI wieku pojawił się model Cayenne Turbo S (2002) oraz Carrera GT (2004).. W maju 2006 roku Porsche zdobyło tytuł najbardziej prestiżowej marki motoryzacyjnej. Tytuł ten jest przyznawany przez nowojorski Luxury Institute.
W 2009 roku koncern motoryzacyjny Volkswagen ostatecznie zadecydował, że przejmie 42 procent akcji producenta samochodów sportowych Porsche, płacąc za to do 3,3 mld euro. Pełna integracja obu przedsiębiorstw nastąpiła pod koniec 2011 roku. Porsche stało się wówczas dziesiątą należącą do Volkswagena marką samochodów.
modele
Sportowy samochód produkowany od 1948 do 1965 przez niemieckie przedsiębiorstwo motoryzacyjne Porsche. Jest to pierwszy wyprodukowany samochód Porsche., a jego nazwa 356 pochodzi od numeru projektu tego samochodu.
Podstawy modelu 356 pozostały niezmienne przez cały okres produkcji, z rozwojowymi, funkcjonalnymi udoskonaleniami. Niemniej jednak różnorodne modele zarówno coupe jak i kabriolety produkowane były od 1948 do 1965. Porsche 356 odniosło wiele sukcesów w wyścigach m.in. w: 24 godzinnym wyścigu Le Mans, the Mille Miglia, Targa Florio, Carrera Panamericana jak również w wielu innych ważnych wydarzeniach sportowych.
Produkowany przez Porsche w latach 1953–1957. W oparciu o model Porsche 356, który został zaprojektowany przez Ferry'ego Porsche, i prototypy Roadster testowane przez Waltera Glöcklera od 1951, fabryka zdecydowała się zbudować samochód, który będzie skonstruowany specjalnie do wyścigów.
Model 550 Spyder został zaprezentowany podczas Paris Auto Show w 1953 roku. Wyraźnie obniżona konstrukcja miała na celu zwiększenie wydajności podczas wyścigów. Samochód legenda, legenda, która zbudowana jest na śmierci Jamesa Deana. Podczas zdjęć do „ Buntownika bez powodu” James Dean zmienił swoje dotychczasowe Porsche 356 na model 550. Chcąc nadać mu indywidualny charakter, zlecił wymianę tapicerki, a Dean Jeffries, legendarny pinstriper, namalował numer 130 na drzwiach, masce i pokrywie silnika oraz napis Little Bastard (z ang. „Mały Drań” ).
Gdy James 23 września 1955 roku pokazał samochód Alecowi Guinnessowi usłyszał, że wygląda on złowrogo, a także ostrzeżenie: Jeśli wsiądziesz do tego samochodu, za tydzień znajdą cię w nim martwego. Dean zginął dokładnie 7 dni później w zderzeniu czołowym z Fordem, lecz to nie koniec sławnego drania. Wrak samochodu został odkupiony, a seria dziwnych i tragicznych wydarzeń związana już bezpośrednio z wrakiem i jego częściami nadały samochodowi Deana sławę przeklętego samochodu.
Flagowy model niemieckiej marki Porsche produkowany od 1964 roku w Stuttgartcie. Charakterystyczną cechą pojazdu jest silnik umieszczony za tylną osią oraz niezależny układ tylnego zawieszenia.
Od momentu wprowadzenia na rynek w 1963 roku pojazd jest ciągle rozwijany i unowocześniany, jednakże podstawowe założenia jak i rozwiązania pozostały w większości niezmienione. W przeprowadzonym w 1999 roku międzynarodowym sondażu na najlepszy samochód stulecia Porsche 911 zajęło 5. pozycję. W pierwszej piątce znalazł się także VW Typ 1, przodek modeli 356 i 911. 911 to jeden z najstarszych wciąż produkowanych sportowych modeli, do 50-lecia istnienia w 2013 roku sprzedano 820 000 egzemplarzy.
Średniej wielkości osobowy samochód sportowo-użytkowy produkowany przez niemiecką markę Porsche od 2002 roku. Model ten technicznie jest spokrewniony z Volkswagenem Touaregiem.
Jest to Pierwszy samochód Porsche z silnikiem V8 od 1995 roku, kiedy to zaprzestano produkcji Porsche 928. Najlepiej sprzedający się pojazd tej marki w Ameryce Północnej. Obecnie na rynku dostępna jest II generacja modelu.
Samochód sportowo-użytkowy produkowany przez niemiecki koncern Volkswagen AG pod marką Porsche od grudnia 2013 roku. Pojazd po raz pierwszy został zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles 20 listopada 2013 roku.
Nazwę Macan zaczerpnięto z języka indonezyjskiego. Oznacza ona tygrysa. Jest do drugie auto typu SUV marki Porsche. Od modelu Cayenne jest węższe i krótsze[3]. Pojazd konstrukcyjnie bazuje na płycie podłogowej modelu Audi Q5. Stylistycznie pojazd jest mniejszym bratem modelu Cayenne.
Pierwsza limuzyna niemieckiej marki Porsche produkowana od 2009 roku. Auto powstało w wyniku zwiększającego się zainteresowania czterodrzwiowymi limuzynami o sportowej linii nadwozia z dużymi silnikami, tzw. "czterodrzwiowymi coupe".
Pojazd zaprezentowano podczas Międzynarodowej Wystawy Samochodowej w Szanghaju w 2009 roku. W katalogu Porsche typ nadwozia Panamery to Gran Turismo. Nazwa pojazdu podobnie jak Porsche Carrera pochodzi od nazwy legendarnego wyścigu La Carrera Panamericana.
Samochód sportowy marki Porsche zaprezentowany podczas 80 Międzynarodowej Wystawy Samochodowej w Genewie w 2010 roku jako następca Porsche Carrera GT.
Auto zostało wyprodukowane jako seria limitowana w liczbie 918 sztuk. Pierwsze egzemplarze pojazdu pojawiły się w salonach w listopadzie 2013 roku. Finalnie auto zostało wdrożone do produkcji we wrześniu 2013 roku. W czerwcu 2015 roku Porsche ogłosiło, iż produkcja modelu dobiegła końca po dokładnie 21 miesiącach wytwarzania w zakładach marki w Zuffenhausen. Prace nad następcą modelu mają ruszyć już niebawem
multimedia
partnerzy
KONTAKT
biuro@centrumpromocjimotoryzacji.pl
Sklep z pocztówkami - www.grandformat.pl
Copyright by CPM. All Rights Reserved.
Centrum Promocji Motoryzacji